Przed wizytą w naszym gabinecie warto wziąć pod uwagę kilka kwestii, które spowodują, że wizyta przebiegnie sprawnie i bezstresowo.
• Na wizytę należy się zapisać – dogodny termin mogą Państwo zarezerwować telefonicznie w godzinach otwarcia gabinetu, poprzez stronę internetową lub korzystając z aplikacji Vetineo. W miarę możliwości staramy się przyjąć również nieumówionych pacjentów, jednak wtedy czas oczekiwania jest zwykle długi, co pogłębia stres zwierzęcia i często na wstępnie generuje nieprzyjemne emocje związane z odmową przyjęcia w danej chwili czy oczekiwaniem. Oczywiście w przypadku nagłych zachorowań zagrażających zdrowiu lub życiu zapisy nie obowiązują, a pacjent zawsze jest przyjmowany poza kolejnością. Za nagły stan rozumiemy gwałtowne wystąpienie ciężkich objawów chorobowych u zwierzęcia danego dnia (np. atak padaczki), wypadek, czy inne nagłe losowe zdarzenia.
Co istotne, odbiór leków nie wymaga zapisu, wydajemy je między umówionymi pacjentami.
• Przy zapisach prosimy zwrócić szczególną uwagę na różne rodzaje dostępnych wizyt – każda z opcji generuje inny czas rezerwacji, więc nie jest to bez znaczenia. Przykładowo jeżeli Państwa pupil wymaga jedynie krótkiego zabiegu pielęgnacyjnego, a wybierzemy godzinną konsultację dermatologiczną, trzech innych pacjentów straci szansę na rezerwację terminu i odwrotnie – wizyta ogólna nie pozwoli w pełnym zakresie zająć się przewlekłymi problemami skórnymi zwierzaka.
• Czas wizyty jest orientacyjny – choć bardzo się staramy, niekiedy sytuacje losowe, np. nagły pacjent, przedłużający się zabieg czy też spóźnienie klienta powoduje opóźnienie. Staramy się informować Państwa na bieżąco w poczekalni o sytuacji.
• Prosimy zgromadzić dokumentację weterynaryjną zwierzęcia. Jeżeli są Państwo klientami naszego gabinetu, pełną historię leczenia posiadamy w systemie. Jeśli korzystali Państwo z usług innego zakładu leczniczego, prosimy o zabranie nie tylko książeczki zdrowia, ale również całej dotychczasowej dokumentacji medycznej.
• Prosimy przygotować informacje: o diecie zwierzaka, ewentualnych zdiagnozowanych wcześniej chorobach przewlekłych, przyjmowanych obecnie lekach, niepożądanych reakcjach na stosowane środki, jeśli takowe wystąpiły.
• Prosimy, aby w miarę możliwości na wizytę przyszła osoba na co dzień opiekująca się zwierzęciem. Zwykle w trakcie wizyty zadajemy sporo pytań, a odpowiedź na nie zna tylko bezpośredni opiekun. Wywiad jest bardzo ważną częścią diagnozowania Państwa pupila, a brak odpowiedzi, odpowiedź niepewna lub próby skontaktowania się z bezpośrednim opiekunem rozprasza zarówna nas, jak i zwierzę. Niepotrzebnie wydłuża też czas wizyty i utrudnia trafną diagnozę.
• Koty prosimy przyprowadzać w transporterze, aby podczas pobytu czuły się bezpiecznie. Na wizytę mogą oczekiwać inne zwierzęta, które zestresują mruczka. Zachęcamy do skorzystania w poczekalni z kociego kącika przystosowanego do specyficznych potrzeb kotów. W gabinecie Państwa pupil będzie mógł swobodnie wyjść z kontenera i poznać miejsce.
• Prosimy, aby psy przyprowadzać na smyczy i nie pozwalać na bieganie luzem po poczekalni. Pacjenci czekający na wizytę często źle się czują i nie mają ochoty na zawieranie przyjaźni. Państwa pupil w gabinecie będzie mógł pochodzić bez smyczy i poznać miejsce.
• Wraz z pupilem nie zapomnijcie Państwo zabrać dobrego humoru, my także będziemy o nim pamiętać – nie ma nic lepszego, niż dobra i trwała relacja na linii lekarz weterynarii-opiekun zwierzęcia ❤️